Eesti infoühiskonna arengukavast 2020
Eesti infoühiskonna arengukavast 2020
Kõige realiseeritumad aspektid leiti punktist 1: "Inimeste parem elu":
Lõigust rääkides: "Kõik enim rakendavad teenused nii avaliku kui ka erasektori pakutavad, on lihtsad ja mugavad." Põhimõte on see, et neid on piisavalt lihtne leida, osta ja hankida. Selliseid teenuseid saab kasutada nii teistes riikides kui ka Eestis. Kogu teave on alati saadaval ja inimene saab seda igal ajal kasutada. Kõigil neil teenustel on juurdepääs ka nende kasutusmugavuse ja kättesaadavuse tõttu. Tänapäeval avab krediitkaardi ja telefoni olemasolu tohutu hulga võimalusi mitmesuguse teabe ja teenuste kasutamiseks ja rakendamiseks.
Kõige realiseerimata aspektid leiti punktist 2: Elujõuline Eesti kultuuriruum
Eesti keel on digitaalses maailmas elus ja arenev: Te saate tõesti otsida teavet ja kasutada rakendusi, kuigi enamasti Eestis loodud, meie emakeeles, kuid arenguruumi on veel. Kahjuks on aga suurem osa Internetist otsitavast teabest kas kohutavalt eesti keelde tõlgitud või ei toetata seda üldse eesti keeles. Seetõttu nõuab vajaliku teabe kogumiseks tegelikult palju eesti keelt emakeelena kõnelejaid inglise keele oskus.
Kuid teave pole ainus, millest praegu puudub eestikeelne tõlge. Enamik rakendusi ja seadmeid ei toeta ka eesti keelt, mis on kindlasti paljude jaoks probleem, kuna inglise keelt valdab peamiselt noorem eesti põlvkond. Kasutusjuhendid ja juhendid on samuti osa probleemist, kuna need pole veel täiuslikult eesti keelde tõlgitud. Meie õnneks tundub, et tõlkeprobleem lahendatakse aja jooksul, aeglaselt, kuid kindlalt.
Allikas: https://www.mkm.ee/sites/default/files/elfinder/article_files/eesti_infouhiskonna_arengukava.pdf
Комментарии
Отправить комментарий